marți, 8 octombrie 2013

Recenzie carte: "Jurnalele lui Stefan - Spintecatorul" bazat pe romanele lui L.J.Smith si pe scenariul scris de Kevin Williamson si Julie Plec

Tocmai am terminat de citit “Spintecatorul” si pot spune ca acest volum mi-a lasat o impresie buna. A avut actiune, suspans, mister, iar momentele amuzante nu au lipsit, toate acestea facandu-ma sa nu pot lasa cartea din mana.

Anii au trecut, iar Stefan se afla acum in Anglia anului 1888, in conacul familiei Abbott, situat intr-o regiune retrasa si linistita, lucrand pentru acestia. Cand George Abbott ii cere lui Stefan sa-l insoteasca la Londra pentru afaceri, vampirul isi da seama ca trecutul o sa-l urmareasca pentru intreaga lui eternitate. Si la fel o sa faca si fratele lui, Damon.

In Londra, Stefan descopera existenta unui ucigas sadic cunoscut sub numele de “Jack Spintecatorul”, care face ravagii printre “pasarile de noapte”. Cum toate indicile indica spre faptul ca ucigasul este un vampir, Stefan incearca sa descopere identitatea Spintecatorului, sperand sa-l opreasca pe acesta inainte de aparitia unui nou cadavru.

Spre deosebire de celelalte volume, in “Spintecatorul” prostia lui Stefan nici macar nu ma mai enerva, ci, dimpotriva, chiar ma amuza. De ce? Pentru ca nimic din ceea ce facea nu avea sens, reusind de fiecare data sa faca exact contrariul a ceea ce sustinea ca incearca. De exemplu, Stefan sustine ca vrea sa stea departe de oameni. Ce face? Se duce in casa familiei Abbott, incercand sa se integreze in familia acestora. Sustine ca nu vrea sa-si mai vada niciodata fratele? Gaseste numele lui intr-un ziar si pleaca in cautarea lui Damon. Sustine ca viata de vampir este un blestem si ca nu vrea sa constranga oamenii? Isi foloseste Puterea asupra persoanelor din jur. Un vampir criminal terorizeaza Anglia? De ce sa nu faca pe eroul plecand in cautarea acestuia si ca bonus, luand cu el in aceasta cautare si fata pe care sustine ca doreste sa o protejeze? Vrea sa-l prinda pe Spintecator? Cand are ocazia, isi da seama ca mai bine cere ajutoare si fuge mancand pamantul in directia opusa. Vrea sa protejeze familia Abbott? Ce modalitate mai buna de a-i proteja pe sarmanii oameni decat aducandu-le un vampir in tranzitie in casa poate exista?

Damon in schimb, cu replicile lui ironice si zeflemitoare a fost din nou sarea si piperul intregului volum, oferindu-mi o pauza de la vaicarerile lui Stefan.

Sfarsitul volumului a fost bine construit, desi m-a lasat cu o multime de intrebari, carora sper sa le aflu raspunsul in volumul urmator.

“Spintecatorul” este probabil cel mai bun volum din seria “Jurnalele lui Stefan” de pana acum si-l recomand cu drag tuturor fanilor serialului si nu numai.