sâmbătă, 29 martie 2014

Recenzie film: The Perks of Being a Wallflower - Jurnalul unui adolescent timid

Desi nu am fost prea incantata de romanul pe care se bazeaza  filmul, atunci cand am vazut ca doua dintre actritele mele preferate, Emma Watson si Nina Dobrev joaca in el, am stiut ca trebuie sa-i dau o sansa.

Charile (Logan Lerman) este un adolescent timid ce face primii pasi in viata de licean. Inca afectat de sinuciderea celui mai bun prieten, baiatului ii este foarte greu sa socializeze cu cei din jur, fiinta cea mai de incredere si cea mai apropiata lui fiind un prieten imaginar caruia acesta ii scrie cu regularitate scrisori.

Viata alege insa sa-i dea lui Charlie sansa de a trai in ea, nu doar de a o admira si analiza de la distanta, iar Charlie se imprieteneste cu doi elevi aflati in ultimul an de liceu, Patrick (Ezra Miller) si sora vitrega a acestuia, Sam (Emma Watson).

Am apreciat faptul ca filmul a respectat foarte mult cartea, lucru datorat cel mai probabil faptului ca regizorul si scenaristul este nimeni altul decat Stephen Chbosky, autorul romanului “Jurnalul unui adolescent timid”. Desi unele scene din carte care, din punctul meu de vedere erau importante si ofereau sansa de a cunoaste mai bine personajele nu au aparut in film, povestea a fost draguta, desi, usor plictisitoare. Actiunea filmului mi s-a parut un pic mai interesanta decat cea din carte, dar nu a reusit nici sa ma emotioneze, nici sa ma tina in suspans, nici sa ma faca sa am senzatia ca timpul zboara in timpul vizionarii, ci doar sa astept cu nerabdare sfarsitul filmului.

Actorii au jucat bine si au reusit sa dea viata personajelor cu succes, iar Logan Lerman chiar a reusit sa-l transforme pe Charlie intr-un personaj simpatic. Emma Watson a stralucit in rolul lui Sam, iar expresivitatea lui Ezra Miller l-a transformat pe Patrick intr-un tip adorabil si amuzant. Mi-a placut si modul in care Nina Dobrev i-a dat viata lui Candace, sora lui Charlie, aceasta reusind sa-si faca personajul sa para mai matur, mai cu capul pe umeri si mai inteligent decat mi s-a parut in carte.

Filmul nu mi s-a parut capodopera cinematografica care sustin anumite persoane ca este, la fel cum nici romanul nu mi s-a parut o capodopera literara, asa cum multi il considera, dar acest lucru tine cel mai probabil de gusturi, prin urmare, in cazul in care vreti sa vedeti filmul, nu pot decat sa va doresc vizionare placuta.

3 comentarii:

  1. Un film în care Emma și Nina joacă împreună? Este cu siguranță un film de pe lista mea de to see. Însă povestea mi se pare puțiiiiiiin cam melodramatică. Bine puțin cam mult. Sincer!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi s-a parut mult prea melodramatic si chiar m-a plictisit in unele momente, totusi, personajele din film nu au parut chiar atat de enervante pe cat mi s-au parut in carte.

      Ștergere