joi, 3 iulie 2014

Recenzie film: Transcendence - Viata dupa moarte

Nu pot sa cred cat timp a trecut de cand am vazut acest film! Desi am vizionat “Transcendence – Viata dupa moarte” pe la inceputul lunii mai, din cauza programului foarte incarcat nu am gasit timpul necesar pentru a scrie aceasta recenzie. Din fericire, filmul mi-a placut foarte mult si chiar si acum imi amintesc detaliile legate de acesta.

Will Caster (Johnny Depp) este unul dintre cei mai buni cercetatori in domeniul Inteligentei Artificiale, acesta incercand sa gaseasca o modalitate de a reuni intr-o singura masina cunostinta colectiva, unind astfel informatii din toate domenile cu emotiile umane. Din pacate, cercetarile lui au atras atentia unui grup de teroristi   anti-tehnologie, care, prea speriati de ceea ce nu inteleg decid ca cea mai buna solutile este uciderea lui Will, dar si a altor cercetatori din acelasi domeniu.

Dupa ce este atacat de catre teroristi la finalul unei conferinte, Will este mai aproape ca niciodata de obiectivul sau. Stiind ca mai are putin timp de trait, Will, ajutat de sotia sa, Evelyn (Rebecca Hall) si de cel mai bun prieten al sau, Max (Paul Bettany), incearca sa isi incarce cunostinta intr-un calculator.

Incercarile celor trei se finalizeaza cu succes, iar Will devine astfel prima cunostinta umana incarcata    intr-un sistem informatic. Din pacate, oamenii nu vad cu ochi buni acest lucru si decid sa faca ceea ce stiu ei cel mai bine: sa distruga.

Filmul mi-a placut foarte mult si a devenit rapid unul dintre filmele mele preferate din simplul motiv ca este unul dintre putinele care arata ca tehnologia este un lucru bun, iar oamenii ar trebui sa incerce sa inteleaga, nu sa atace fara sa gandeasca. Dupa ce a fost incarcat in calculator si a reusit sa se conecteze la Internet Will dovedeste nivelul superior la care se afla, transformand un orasel parasit intr-o lume utopica. Will reuseste nu doar sa descopere metode prin care sa vindece natura, sa revitalizeze plantele ofilite, sa transforme pamantul nefertil in unul fertil si asa mai departe, dar reuseste sa vindece si oamenii. Astfel, persoane ce nu au putut vedea niciodata lumina soarelui sunt vindecati si reusesc sa vada pentru prima data in viata lor, persoanele paralizate sau carora le lipsesc anumite membre sunt vindecate si, mai mult de atat, toti acesti oameni sunt integrati in retea, Will putand sa-i vindece oricand ar fi fost necesar.

De la inceputul pana la finalul filmului Will a fost personajul meu preferat. Desi se vorbeste despre Will – persoana reala si Will – cel din calculator, pentru mine aceste doua entitati au fost mereu una si aceeasi si cred ca Will a dovedit acest lucru pe tot parcursul filmului. Din pacate, omenirea a refuzat sa-l asculte, sa incerce sa inteleaga ce dorea el sa faca si a decis, fara sa clipeasca, ca el este personajul negativ si trebuie distrus.

La capitolul personaje detestabile as putea vorbi despre 80% din populatie, dar pentru primul loc se lupta Bree (Kate Mara), Max, Joseph (Morgan Freeman) si Evelyn. Dintre cei trei cred totusi ca cel mai mult m-a enervat Bree, lidera teroristilor anti-tehnologie, care, desi se mandrea ca a fost asistenta unui mare cercetator din domeniul Inteligentei Artificiale, dovedea, cel putin din punctul meu de vedere, o prostie pura in ceea ce-l privea pe Will.

Desi mi-as fi dorit ca finalul filmului sa fie altul, acesta a fost foarte bine construit si a demonstrat exact ceea ce era de demonstrat.

Recomand filmul tuturor si sunt curioasa de parerea voastra in ceea ce-l priveste pe Will: este el personajul pozitiv sau negativ al acestei povesti?