joi, 18 decembrie 2014

Leapsa: Problemele cititorilor

Am primit aceasta leapsa de la Ghanda, careia ii multumesc pentru nominalizare ^^


1. Ai sute de carti care asteapta sa fie citite, cum naiba alegi dintre ele care sa fie urmatoarea ta lectura?
Nu pot sa zic ca am o regula anume atunci cand aleg ce carte urmeaza sa citesc. In general ma bazez pe instinct, pe acel ceva care te face sa zici “Aceasta este cartea pe care vreau sa o citesc acum!”.


2. Esti la jumatatea unei carti si nu-ti place. O lasi balta sau continui sa citesti?
In general nu-mi place sa renunt la o carte pe care am inceput sa o citesc, indiferent cat de mult ma enerveaza in acel moment. Exista, desigur si exceptii, singurele carti la care am renuntat din a le citi fiind cele din seria “Stapanul Inelelor” de J. R. R. Tolkien. Descrierile mult prea lungi si mult prea detaliate si plictisitoare pentru mine m-au facut sa abandonez undeva pe la mijlocul primului volum.


3. Vine sfarsitul anului, iar tu esti atat de aproape, dar atat de departe de a-ti atinge numarul de carti pe care ti le-ai propus sa le citesti anul asta. Mai incerci sa prinzi din urma? Si daca da, cum?
Sincer, nu am numarat niciodata cartile pe care le-am citit intr-un an si nici nu mi-am propus sa citesc un numar anume de carti. Mi s-a intamplat uneori sa nu pot sa citesc nici macar o carte timp de o luna sau doua din cauza programului foarte incarcat, dar si sa citesc trei sau patru carti in cateva zile in care am avut timp si chef sa stau pur si simplu si sa ma relaxez alaturi de o carte buna.


4. Copertile unei serii care-ti place nu se potrivesc. Cum reactionezi?
In general nu dau foarte multa atentie la coperta cu exceptia cazurilor in care imi place foarte mult cum arata. Saaaau, cu exceptia cazurilor in care coperta si descrierea m-au facut sa cred ca o sa fie o carte interesanta, daca nu chiar geniala si m-am trezit in timpul lecturii intrebandu-ma ce citesc – a se vedea “Piercing” de Ryu Murakami.


5. Toata lumea iubeste o carte care tie nu-ti place. Cu cine totusi impartasesti opinii asemanatoare?
Oricat de asemanatoare ar fi gusturile in ceea ce priveste cititul si oricat de mult ar semana in general opiniile in privinta cartilor intodeauna va exista Acea carte in privinta careia sa nu fie toata lumea de acord. Mi s-a intamplat ca prietenilor sau persoanelor al carui blog il urmaresc sa le placa o carte care mie mi-a scos peri albi sau sa “desfiinteze” o carte pe care eu am considerat-o o capodopera. Reciproca e si ea valabila. In general, in astfel de situatii fiecare isi expune parerea si “we agree to disagree”.


6. Citesti o carte si esti aproape de a incepe sa plangi in public. Ce faci?
In general eu citesc doar acasa, cand pot sa ma bucur de lectura linistita, fara zgomotul si aglomeratia din masina, tramvai, metrou si asa mai departe. Din acest motiv, nu am nici cea mai mica idee ce as face     intr-o astfel de situatie.


7. Ultima carte dintr-o serie care iti place tocmai a aparut, insa nu mai tii minte nimic din volumele anterioare. Recitesti volumele? Sari peste ultima carte? Cauti rezumate? Plangi in frustrare?
Mi s-a intamplat de cateva ori ca din cauza timpului lung intre aparitii sa uit intamplarile din volumele anterioare, iar atunci pur si simplu le-am recitit. Desi mi-a fost putin teama de faptul ca atunci cand o sa recitesc acele carti nu o sa-mi mai placa la fel de mult ca si prima data, in general am avut noroc si m-am bucurat la fel de mult de lectura.


8. Nu vrei ca nimeni, NIMENI, sa-ti imprumute cartile. Cum le spui oamenilor, politicos, “nu” atunci cand te intreaba?
Desi mereu exista teama de a primi cartea inapoi “vatamata”, daca am incredere intr-o persoana ii imprumut cu placere cartea, in speranta ca o sa-i placa la fel de mult ca si mie. Daca se intampla ca o persoana care nu a stiut cum sa aiba grija de carte sa ceara din nou sa-i imprumut un roman ii spun direct “nu” si ii si explic motivul refuzului.


9. Ai inceput si ai lasat balta cinci carti luna trecuta. Cum treci peste sentimentul enervant de neputinta cand vine vorba de citit?
Nu mi s-a intamplat pana acum sa nu citesc nimic timp de o luna pentru ca nu aveam chef de citit. Au fost perioade in care nu m-am atins de carti din cauza programului incarcat, dar niciodata pentru ca aveam o perioada in care nu aveam chef sa citesc.


10. Sunt atat de multe carti care apar in aceasta perioada si abia astepti sa le citesti. Cat de multe dintre ele chiar iti cumperi?
In general nu cumpar o carte atunci cand apare decat daca este una din acele carti pe care TREBUIE sa le citesc chiar in acel moment. De obicei cumpar cartile de la targuri de carte, lansari sau de Black Friday, evenimente in urma carora teancul meu de carti de citit atinge mereu inaltimi … neasteptat de mari.


11. Dupa ce ti-ai cumparat cartile pe care abia asteptai sa le citesti, cat timp va mai trece pana cand chiar vei incepe sa le citesti?
Din pacate, uneori dureaza mult … foarte mult … am in biblioteca cateva carti care asteapta de aproape un an sa le vina randul, dar sper sa am cat mai curand timpul necesar pentru a le citi.


Dau leapsa mai departe blog-urilor Reader’s Republic si Walking on letters.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu