luni, 22 decembrie 2014

Recenzie carte: "Enders" de Lissa Price

Imediat ce am terminat primul volum al seriei, “Starters”, am inceput sa citesc continuarea acestuia, dorind sa aflu cum se termina povestea tinerei Callie. Romanul “Enders” s-a dovedit a fi o lectura la fel de placuta precum primul volum, ritmul fiind alert, iar intorsaturile de situatie eliminand orice urma  a previzibilului.

Banca de corpuri a fost distrusa, dar acest lucru nu a imbunatatit cu mult viata lui Callie. Batranul a reusit sa scape si are in continuare puterea de a controla si manipula Starterii carora li    s-au implantat cipuri, cunoscuti acum sub numele de Metalici. Mai mult de atat, Callie descopera nu doar ca Batranul poate sa transforme dupa bunul plac orice Metalic in bomba, dar si ca fratele ei, Tyler, are si el implantat un cip.

Mi-a placut modul in care a fost scris romanul, acesta avand un ritm alert, suspansul facand cititorul sa vrea sa afle cat mai repede modul in care o sa se termine aventurile personajelor. Povestea a avut numeroase intorsaturi de situatie astfel incat, oricat de mult am incercat sa prevad ce urmeaza sa se intample, am fost mereu luata prin surprindere. Au fost cateva elemente care au parut sa nu se lege perfect cu intamplarile din primul volum, dar am trecut cu usurinta peste ele, acestea neafectand cu nimic placerea lecturii.

Personajele au fost bine conturate, atat cele deja cunoscute in primul volum, cat si cele cu care facem cunostinta in acesta. In timp ce in privinta unora dintre personaje sunt sigura de “tabara” din care fac parte, am inca indoieli in privinta altora, despre care nu sunt atat de sigura ca sunt atat de bune sau atat de rele pe cat s-a lasat sa se inteleaga la finalul romanului, acest lucru fiind un alt plus al cartii.

Recomand seria oricarui cititor care doreste sa aiba parte de o lectura placuta, relaxanta si in acelasi timp capabila sa-l tina permanent in alerta, seria “Starters” fiind cu siguranta una dintre acele distopii care ies in evidenta prin originalitate.