luni, 29 decembrie 2014

Recenzie carte: "Ingeri de gheata" de Adina Speteanu

Dupa ce am citit primele doua volume din seria “Dincolo de moarte” am profitat de faptul ca aveam deja si al treilea volum, “Ingeri de gheata”, pentru a mai ramane cateva clipe in Strygorra, alaturi de vampirii si strigoii mei preferati.

Dupa ce a devenit conducatoarea strigoilor, Natalia incearca sa se obisnuiasca cu statutul ei, asta in ciuda faptului ca este adesea contestata din simplul fapt ca este om. Faptul ca nu doar ea nu este in siguranta, ci si familia si prietenii ei sunt in pericol devine mai evident ca niciodata. Mai mult de atat, prezenta unui tradator printre locuitorii din Strygorra o face pe Natalia sa nu mai aiba nici un loc in care sa se poata refugia si in care sa spere ca este in siguranta. Natalia face tot posibilul pentru a-si indeplini datoriile de lider, dar si pentru a-si proteja familia si prietenii, dar toate acestea devin din ce in ce mai dificile cu fiecare clipa care trece …

Cateva dintre banuielile mele s-au dovedit adevarate, dar din pacate, s-a dovedit adevarata si banuiala mea legata de relatia dintre anumite doua personaje. Mai mult, ca si cum relatia lor nu ar fi destul de cliseica, sfarsitul romanului promite si aparitia clasicului triunghi amoros. Sper totusi ca acestea vor ramane la stadiul de aparente, iar volumul patru o sa-mi reaminteasca de originalitatea pe care am admirat-o inca din primul volum.

Mi-a placut faptul ca in acest volum accentul a fost pus mai mult pe relatiile dintre personaje, pe sentimentele acestora, dar si pe secretele din trecutul lor, avand astfel ocazia sa cunosc mai bine anumite personaje.

Daca in volumul anterior am fost dezamagita de comportamentul Lydei, in acest roman aceasta a parut sa-si aminteasca, macar pentru cateva clipe, cine este ea cu adevarat si a luat intr-un moment crucial decizia perfecta.

Vera mi-a placut la fel de mult ca si in primele doua romane si m-am bucurat sa vad ca ea este cu adevarat cine banuiam eu ca este. Sunt curioasa sa vad cum vor decurge lucrurile in urmatorul volum, mai ales dupa finalul acestuia.

Fisele personajelor de la sfarsitul romanului au fost un mare plus al cartii, acestea oferindu-mi ocazia de a afla trecutul anumitor personaje si de a descoperi cateva dintre secretele lor. Astfel, am putut sa aflu mai multe informatii despre Vampirii Intunericului, dar si despre Lyda si Alexander.

Din pacate pentru mine, acesta este ultimul volum care a aparut pana in prezent, prin urmare acum trebuie sa parasesc taramurile ascunse din Strygorra si sa astept aparitia urmatorului roman din serie. Intre timp, recomand inca o data intreaga serie “Dincolo de moarte” tuturor cititorilor, Adina Speteanu dovedindu-si talentul in fiecare pagina a celor trei romane.