duminică, 28 decembrie 2014

Recenzie carte: "Jocul secretelor" de Adina Speteanu

Imediat ce am terminat de citit primul volum, m-am apucat de urmatorul roman din serie, “Jocul secretelor”. La fel de captivant ca si primul, acesta prezinta continuarea povestilor personajelor pe care le-am indragit in “Destine pierdute”, dar aduce si noi personaje, fiecare dintre ele avand propriile secrete.

Dupa ce a aflat ca este Stapana nemuritorilor, Natalia a ales sa lupte de partea strigoilor. Dar cum acestia nu sunt singurii care au aflat de existenta ei, fata este intr-un pericol mai mare ca niciodata, Dragos fiind hotarat sa o distruga. In plus, vampirii reprezinta si ei un pericol, Lyda nefiind deloc incantata de posibilitatea de a-si pierde tronul in favoarea Nataliei.

Intre timp, Natalia face tot ce poate pentru a intelege regulile nemuritorilor, incercand sa devina regina asteptata de acestia si sa nu mai fie doar un pion, manevrat de cei din jur dupa bunul plac. Dar faptul ca inca nu isi cunoaste in totalitate puterile si nu are idee cum sa le controleze nu o ajuta prea mult …

Povestea a fost alerta si prezentata cu mult talent de catre Adina Speteanu, aceasta reusind sa ofere treptat cititorului anumite piese din puzzle, dar in acelasi timp sa pastreze suspansul in timpul lecturii. Multe secrete au fost dezvaluite, dar anumite istorisiri continua sa aiba semne de intrebare, diverse personaje avand propria versiune de adevar.

Mi-a placut evolutia Nataliei in acest volum, aceasta parand a fi in sfarsit hotarata sa-si ia soarta in propriile maini si sa nu se mai lase manevrata precum o marioneta. Desi Dragos este un personaj diabolic de genial, capabil sa profite de orice slabiciune a inamicului, Natalia a demonstrat ca are destula tarie si curaj pentru a nu se lasa calcata in picioare de acesta. Mi-a placut modul ei de a actiona, in special la finalul romanului, acela fiind unul din momentele in care Natalia a demonstrat de ce este capabila si a parut, macar pentru cateva clipe, a fi legenda asteptata de nemuritori.

Spre fericirea mea, in acest volum am avut ocazia sa citesc mai multe despre Vera si sa aflu cateva detalii despre trecutul ei si despre cine este ea cu adevarat. Desi inca nu mi s-au confirmat banuielile, sunt din ce in ce mai sigura ca intre ea si un anumit membru al Garzii exista legaturi de care nici macar ei nu stiu.

Mi-au placut si personajele noi din roman, in special cei doi membrii ai grupului Vampirii Intunericului, Dymas si Anna. Daca de Dymas am fost putin dezamagita, asteptandu-ma la cu totul si cu totul altceva de la un membru al grupului lui Sarys, Anna a fost un personaj bine conturat, loialitatea, forta, curajul si inteligenta acesteia fiind impresionante.

Un alt personaj care m-a dezamagit in acest roman a fost Lyda. Modul in care se lasa manipulata de catre Dragos si deciziile pe care le-a luat in anumite momente m-au facut sa vreau ca cineva sa-i dea  doua palme si sa o readuca cu picioarele pe pamant, amintindu-i ca ea este conducatoarea vampirilor, nu marioneta lui Dragos.

Un volum la fel de captivant ca si primul, daca nu poate chiar mai plin de suspans si actiune, “Jocul secretelor” este un roman pe care il recomand tuturor cititorilor.