miercuri, 20 aprilie 2016

Recenzie carte: "Cum sa devii vampir" de Amy Gray

“Cum sa devii vampir” de Amy Gray este un “ghid” ce uneste mituri si povesti din culturi diferite, cu trimiteri la numeroase carti, filme si seriale cu si despre vampiri. Cartea este impartita in trei capitole: “Lasa in urma taramul muritor” (contine texte despre diversele tipuri de vampiri, de grupuri, despre modalitatile in care un muritor se poate transforma in vampir, dar si despre puterile si slabiciunile acestora), “Cum sa traiesti in stilul mortilor vii” (subcapitolele acestui capitol ofera informatii despre eticheta, stil vestimentar, idei pentru decorarea camerei, informatii despre animalutele de companie ale vampirilor, petreceri, muzica, etc.) si “Vampirul cultivat” (contine teste legate de universul vampirilor, texte despre carti, filme si seriale cu si despre vampiri, dar si informatii despre personalitati despre care s-a crezut ca sunt vampiri).

Sincer, nu stiu cu exactitate in ce categorie sa incadrez aceasta carte, aceasta fiind o combinatie interesanta intre un ghid de instructiuni, antologie si parodie referitoare la intreaga nebunie provocata de vampiri (in care, bineinteles, si eu am fost prinsa). Oricum ar fi, mi-a placut, am avut cateva ore relaxante citind si amintindu-mi de cartile, filmele si serialele cu si despre vampiri pe care le-am citit si, respectiv, vizionat. Si bineinteles, am zambit cand am citit despre celebrul Dracula, dar si despre cunoscutele puncte turistice de la noi din tara: Castelul Bran, Castelul Hunedoarei si Cetatea Poenari.

Am apreciat ilustratiile din carte, oprindu-ma de mai multe ori in timpul lecturii pentru a le analiza. Mi-a placut si coperta cartii, care mi-a atras imediat atentia, mai ales datorita texturii ei.

“Cum sa devii vampir” este o carte amuzanta, relaxanta, care se citeste rapid, perfecta pentru cei care vor sa-si aminteasca de vampirii pe care i-au intalnit in diverse carti si filme, dar si care vor sa adauge pe lista de citit sau de vizionat noi carti si filme.