luni, 11 aprilie 2016

Recenzie carte: "Sabia magica" de Marcus Sedgwick

Desi ma asteptam la o poveste plina de mister si aventura, “Sabia magica” de Marcus Sedgwick s-a dovedit a fi doar o istorioara simpla, plauzibila, pe care o citesti in cateva ore.

Iarna, Toma si fiul lui, Petru, ajung intr-un sat din Transilvania, Ciust, urmand a-si castiga banii lucrand ca taietori de lemne. Cei doi afla insa destul de curand faptul ca satul nu este atat de linistit si de normal pe cat ar parea, iar Petru este din ce in ce mai intrigat de comportamentul misterios al tatalui sau.

Povestea a fost simpla si adesea destul de plictisitoare, anticipand finalul romanului de la primele pagini. Desi se doreste o analizare atenta a povestilor din folclor, abordarea acestora mi s-a parut superficiala si neinteresanta.

Personajele au fost destul de seci, fara complexitate, personal neatasandu-ma de nici unul dintre ele. Daca Petru a fost cat de cat acceptabil, detestandu-l doar jumatate din timpul lecturii, pe Toma  l-am detestat in permanenta. Betiv, nu prea inteligent, adesea agresiv, lenes, practic o combinatie “perfecta”. Indiferent cate scuze au aparut pe parcurs in favoarea acestuia, nu mi-am schimbat parerea in privinta lui si am sperat sa scap cat mai repede de el.

Am inteles ca exista si o continuare a acestui roman si nu pot decat sa sper ca aceea sa fie mai buna … mult mai buna. Mai mult din curiozitate, daca o sa apara la noi, o sa citesc si continuarea, sperand sa gasesc in aceasta o poveste mult mai interesanta si captivanta.

3 comentarii:

  1. Oh doamne..trebuie sa aleg dintre cartea aceasta si inca una si sunt asa indecisa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt curioasa, care este cealalta carte intre care vrei sa alegi? Poate o adaug si eu pe lista cu "romane de citit" :D

      Ștergere
  2. Nu asta era cartea care stătea la baza serialului „Legend of the Seeker”?

    RăspundețiȘtergere